Det gör ont i hjärtat!



När jag tänker på att jag inte kunde göra mer för dig än att låta dig sova.
När Melvin klappar om Hulda och frågar -Saknar du Chivaz gumman?
När  Melvin i morse, det första han sa var att, -Mamma vilken tur att Chivaz fick koma hem igen. Förmodligen hade han drömt något.
När jag ser kattborsten med päls i som ligger på hyllan i hallen.
När jag ser tratten som du så duktigt hade på dig, för att läka såret i pannan.
När jag ser kattburen som vi fick med oss hem tom.
När jag ger Hulda sin frukostskinka, å inte får ge dig nån.
När jag tror att det är en siluett av dig jag ser komma lufsande precis som vanligt.
När jag inbillar mig att jag hör dig sitta vid vattenskålen i köket.
När jag inser att nu finns det ingen som kan vakta och försvara Hulda.
När jag inte kommer att få borra in mina fingrar i din päls.
När jag inte kommer att få bli arg över att du håller på å gräver hål i lådan mitt i natten.
När jag inte kommer få lyssna på dina grymtande snarkningar när vi delar kudde.
När jag inte kommer att få skaka av mig dig mer för att du lagt dig för att sova på min rygg.
När jag tänker på att jag vill behålla rivmärket föralltid som jag har på överarmen.
När ingen kommar att ligga å vältra sig i morgontidningen jag läser.
När du inte kommer sitta bredvid kylskåpet på morgonen å tigga godsaker.
När du inte kommer puffa/stånga mig i pannan.
När jag kommer att se tassavtrycken i vitfärg på altanen i stugan, efter att du hoppat upp på den nymålade fönsterbrädan.
När jag inser hur ont det gör och hur vansinnigt många saker som påminner mig om dig, även om det här bara är några.

Jag kan bara hoppas att jag/vi lär oss leva med saknaden.
För i slutänden så är jag säker på att det var rätt beslut som togs, ville inte se dig lida eller ha ont mer.

R.I.P CHIVAZ

Jag älskar dig, å kommer alltid att sakna dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0