Magsjuk :(

I natt splaschade det till i Melles rum runt midnatt. Den stackarn hade kräkts ner sig själv och sängen. Det var bara att sanera barn, riva ur sängkläder och bäddmadrass, å byta ut det mot nytt, dock hade jag ingen fullstor bäddmadrass, men en på 90cm fick räcka.
La mig bredvid honom en stund tills han somnade om, sen smög jag tebax till min egen säng. Tyckte att det luktade kräka i hela hans rum, vilket det säkert inte gjorde, men jag hade ingen lusta att sova där iaf, när jag inte behövde. Han vaknade i morse och kom över till mig, Magnus hade ju naturligtvis redan åkt, Melle somnade om en stund sen var det dax att gå ner.

Han var hungrig å ville ha apelsin, jag försökte med allt annat för jag tror inte att apelsin är det bästa för en magsjuk liten mage, men han var fast bestämd så det var bara att börja skala. Var iofs inte apelsiner, utan lite större mandariner eller dyl, 2st satte han i sig iaf, sen ville han ha banan och äpple.
Nå sånna hade jag inte, så jag lyckades övertala honom att lugna sig lite, visste ju inte om han skulle kräkas upp allt på en gng. Som tur var så gjorde han inte det. *Snälla Karin* var till sandviken och lämnade nycklar som jag hade glömt igår, sen handlade hon lite frukt åt Melle oxå, så nu har han fått banan och äpple oxå, kalla mig idiot om ni vill men jag tror att det är större chans att man klarar av att äta det man är sugen på när man är magsjuk, än om man äter nå snusk som man egentligen inte vill ha bara för att det ska vara skonsamt för magen.

Han har hunnit med att sova några timmar oxå, så nu är det Teletubbies som gäller för hela slanten igen :)

Kommentarer
Postat av: TruckerElin

Jag längtar alltid efter mjölk när jag är magsjuk.. Sägs ju inte vara bra, men för mig är det det så då får det vara så :)

2010-04-09 @ 17:12:35
Postat av: Annso

Mmmm för min del är det nyponsoppa, oavsett vad jag har för sjuka. Just nu har jag gått över till falu-rågrut med kaviar och te, det funkar även när jag är bakis :)

2010-04-09 @ 21:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0