Då var det dax igen??

Fick ett samtal från dagis idag när jag var på jobbet, inte roligt.
Melle hade varit ledsen, å haft ont i magen, å även gjort ner sig :( Stackars liten. Så det var bara att styra kosan hemåt. Fast just nu verkar det inte vara nå större fel på han, han har ätit 2 bananer å sitter i soffan och kollar på film och tjatar om att han vill ut å cykla.
Tror att cyklandet får vänta tills efter lunch iaf, vi klev ju upp kvart över 6 å halv 7 i morse, så förhoppningsvis kanske vi får ta oss en tupplur snart.
Det skulle inte jag ha så mycket emot, för jag är antingen tokförkyld elle pollenallergiker fortf, har inte slutat att snora än. Fast jag har inga andra symptom, ingen feber, inga kliande ögon, inget halsont eller nåt alls, bara en täppt kombinerat med rinnande näsa.
Har snorat hela natten, så att få gå å sova lite skulle ju inte skada.

Vet inte hur vi ska göra i morrn heller, jag kan jobba min morgondutt då, fast sen på e.m. har jag utbildning som jag verkligen skulle vija gå på, fast Magnus ska åka till Uppsala med Rasmus i morrn oxå, åsså har vi besiktning på bilen mitt i alltihop, så jag vet inte hur vi ska lösa det.

Ni andra kanske inte ser det som  ett problem men jag börjar lessna på att det alltid är jag som ska vara hemma med sjukt barn, oftast har jag inte ens möjligheten att välja eftersom oftast så märkar man på morron att Melvin är sjuk, å då har ju oftast Magnus redan åkt, kanske för både 2,3 och ibland 4 timmar sen. Ja jag vet han börjar snuskigt tidigt. Likaså när dom ringer från dagis så är det ju alltid jag som sitter närmast, M kan ju befinna sig precis vart som helst i länet, eller i en bil mellan Gävle och Arlanda. Så då kan det ju vara svårt, för man vill ju ändå få hem Melle så fort som möjligt om han inte mår nå bra, samtidigt som jag inte vill att det ska vara självklart att det alltid är jag som ska vara hemma med honom.

Fast i morrn när dom ska ner till Akademiska så får jag nog snällt bita i det sura äpplet och vara hemma, och strunta i min utbildning, för det känns ju faktiskt som att det är lite viktigare.

Å eftersom jag missade första ggn på utb, eftersom jag var sjukskriven, så kanske den kommer igen?? Vet inte, har försökt att få fatt på chefen, men utan resultat. Menade naturligtvis inte att den kommer igen för att jag var sjuk, utan att det kanske vore klokast att gå en annan gng eftersom jag ändå missat en gng, å mest troligt kommer att missa i morrn oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0