06:15

06:15 vaknar jag av att Magnus springer i trappor, flyttar bord å far fram å fäktar med långsopen, rusar ner i källarn å väcker Rasmus för att 2 sekunder senare rusa upp igen. Jag funderar ju naturligt vis vad som flugit i karl om han fått både psykbryt å tuppjuck på en å samma gng. Å han ger sig ju aldrig heller så jag kände mig tvingad att kliva upp å se vad faan som hänt.
Hur som helst hade han ställt klockan en hel timme fel, och sen hittade han inte bilnyckeln. Så ungefär samtidigt som jag klev ner skulle han ha varit i Storvik å hämtat nån.
Jag såg ju att logiskt tänkande inte existerade hos karln som såg ut som om han var hysterisk å grinfärdig på samma gng som han pratade med kunden. Men ungefår 2 minuter senare så hittade jag iaf nyckeln i Melles leksakslåda :) det är ju lätt hänt att saker åker ner i den, speciellt om man lägger nyckeln på bordet tillsammmans med lego å div. Fast jag är inte förvånad, för Magnus å nycklar fungerar inte alls, så jag förstår inte varför han inte använder sig av typ nyckelskåpen eller iaf har samma rutin när han kommer hem å lägger ifrån sig grejerna. Har i en längre tid tyckt att han ska skaffa sig en "handväska" typ modell större som han får plats med kaffetermos, mugg,telefoner för han har ju en 2-3st å hålla reda på, och som han kan lägga nycklar å andra saker i. När vi köpte minidatorn som han har med sig i bilen köpte han en stor data väska till den med massa fack å doningar för det ändamålet, för en handväska gick ju inte (där blev man idiotförklarad), men tydligen så skulle en stor data väska funka, men den verkar ju inte fylla nån funktion förutom att den lilla lilla datorn får skvalpa omkring i den :)
Men men det löste sig iaf den här gången, 40 minuter senare var han hemma igen å drack kaffe å åt frukost med mig. Det var ju trevligt iaf. När han drog för att jobba vidare så kröp jag ner i sängen för att vänta på att Melle skulle vakna, å det gjorde han efter typ 30 min, så nu blir det Mellemyys hela dan, vi är nämligen lediga idag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns seniltjutare....

kop en...

2009-09-18 @ 12:54:54
URL: http://norrlandshaxan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0