Julafton & Juldagen

Här kommer äntligen lite uppdatering sen jul. Julafton tillbringade vi hemma hos mamma & pappa, magnus pappa & bror kom oxå dit, åsså Pernilla förståss, Melle å Rasse var ju oxå med såklart. Fika med tårta, Kalle Anka, julklappsöppnande åsså massa julmat. For väl hemåt framåt 21 tror jag.
Juldagen då kom Björn 8 på morron å käkade frulle med mig, han å Magnus skulle ner på Dartklubben å spela Juldags Cup, jag fick fint åka till sandviken å jobba några timmar först om man nu kan kalla det för det, för jag fick minsann smaska tårta på jobbet jag. Väl hemma igen fick jag lunch av M innan dom drog ner på klubben, jag sövde Melle å började att röjja inför kvällen. När Melvin vaknade så körde jag honom till Mormor, eller MO MO som han säger, han skulle sova där för jag skulle partajja på kvällen.
Efter att man duschat å pyntat lite så började kvällen rätt lugnt, vi var 6st som spelade spel, Brainstorm, riktigt kul, fula glasögon fick man oxå ha på sig, sen ramlade det in folk från höger å vänster, det kom dom som varit på krogen å några avdankade darters kom det oxå. Poker blev det i köket, annars var det Singstar för hela slanten, till mina stackars grannars fasa, dom som hade lagt sig tidigt (fick jag höra dan efter), å vi som inte slutade att sjunga förrns efter 04.Annandan började M jobba klockan 11 så jag var upp å röjjde av lite sen hann jag mysa lite innan jag hämtade Melle. Det hade gåttt jättebra hos Mormor, känns skönt att ha en barnvakt till nu när den andra snart får egna bekymmer.
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0