Kakor å kvall :)

Igår när Magnus fortf sov pga att han hade jobbat natt så drog Melvin å jag hem till Mamma eller Melles Mormor :)
Å gissa om vi hade tur, hon hade varit uppe sen 06 och bakat både Vörtlimpa med russin och lingonsylt i som var super smaskigt. Hon hade även hunnit med att baka 2 sorters kakor, även dom var smaskiga. Hon kan det där med att baka min mamma :) önskar att jag hade lite av hennes talang ibland, även om jag gör tappra försök ibland så blir set sällan som MAMMAS.

   

Fast kakorna var supersmaskiga så ser Melle helnöjd ut med att få dricka kaffe, ur egen kopp, inte bara doppa några pepparkakor i mammas kopp. Tänk att så lite kan göra så mycket. Vet inte riktigt vad man ska göra med honom, han drack både påtår och tretår, en riktig kaffetunna redan vid 2,5 års ålder. Vet inte om det är rätt eller fel att låta han dricka, det händer väldigt sällan, oftast är han nöjd med att bara få doppa kakorna eller vad det nu är.
Han drack glögg härom veckan oxå, vet inte om det är rätt eller fel heller, den var ju naturligtvis alkoholfri, så jag antar att det är bra att han smakar iaf, många barn är ju rädda för konstiga saker å vågar inte smaka nya saker, kan ju inte direkt påstå att jag har det problemet iaf.

När Melle å jag kommit hem och petat i oss lite lunch och låg i godan ro för att sova lite middag så blev jag utringd på jobb, å det var inget trevligt samtal som att -Kan du åka å jobba? Utan det var ett -Jag beordrar dig att åka å jobba, å som tur var så kunde jag ju, Melle å Magnus hade iaf planerat att åka till Valbo och kolla på hockey med Rasmus. A-laget hade match. Så det blev väl några fina timmar kvalificerad övertid där :)
Lite tråkigt att ha jobbat ikväll igen bara, men timmarna satt fint nu när jag ska kompa ut 2 kvällar för att Magnus ska åka ner till Uppsala å vara med Rasmus när han ska operera sig.
Hoppas att allt går bra för honom, skulle verkligen inte vilja byta med honom, tycker sååå synd om han.
Lycka till iaf :)

Med det ska jag nog avsluta å säga godnatt :)


Kommentarer
Postat av: Lina

sv; Jo,det kommer det nog.. men usch, det är jobbigt oavsett vilken spruta det är.



Angående ditt inlägg:

Låt han smaka för sjutton, det gör ingen skada så länge det inte blir flera koppar kaffe varje dag :P

Maya är lite feg för nya saker, så hon låtsas bara att hon dricker kaffe haha :)

2009-12-07 @ 23:56:13
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Carina Lindström

Lucas drack kaffe han också när han var 2-3 år men han har slutat nu, Var bara en period =)

2009-12-08 @ 13:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0