Jobbat hela helgen

I helgen som varit har det inte hänt så mycket i mitt liv tycker jag. Igår kväll när jag kom hem orkade man inte med så mycket mer än att kasta sig i säng. Å i morse var det dax att stiga upp igen. Jobbat mellan halv åtta och halv fyra idag, sen var det bara att hämta melle och hem å mysa lite med honom.

Igår var iaf Rasmus här en stund, han har opererat foten för att han har ett ben i den som inte växer som det ska, så dom har varit in å delat benet å nu har han nån ställning med skruvar å grejjer som han blir fast med ett tag. Han är superduktig och som jag har förstått det så gick operationen bra, likaså den närmsta tiden efter. Även Melvin var riktigt duktig och hade överseende med att R inte kunde spela med honom som han brukar, sen så hjälpte han R och bar en krycka ner för trappen eller upp om det var så. Man vet ju inte hur han hade kunnat reagera för han har ju saknat R nåt fruktansvärt medans han har varit borta, han hade ju kunnat vara sur och besviken eftersom han inte kunde busa å spela bandy med honom som han brukar. Men jag tror att Melvin förstod och han var nöjd med att ha R här, att få sitta nära och bara mysa med honom.
Det är som när man skäller på Melvin dom veckor då inte R är här, då blir han jätteledsen å plutar med underläppen och säger: Min storebrorsa :(  Det är ungefär som när han blir ledsen så kommer han på att han saknar Rasmus.

Idag har jag även varit jätteduktig, jag har lämnat in min bokresumé sen utbildningen jag var på.
Helt underbart att vara av med den, den har verkligen legat som ett stort orosmoln över mig den senaste månaden, vet inte varför jag inte startade med den tidigare, men jag visste nog egentligen inte hur jag skulle beté mig, har ju inte gjort nåt sånt på hundra år eller iaf sen jag gick ut skolan, och det är ju typ hundra år sen.
Å läsa böcker är ju inte heller min grej direkt, så nu känns det helt underbart att vara av med den, har även fått svar och kommentarer av läraren och det var inget negativt iaf.

I morgon är jag ledig få se vad dagen har att bjuda på då, men nu ska jag ta å hissa upp fötterna och tippa ikull mig i sofan innan jag kilar iväg till sängen.



Bröderna Bus!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0