Shopping och fika hos Syster!!

Idag fick vi sovmorgon allihopa, jag klev iofs upp vid 8 men somnade vid 21:15 igår när jag la Melle, så det känns som om jag sovit tillräckligt iaf. Efter frukost blev det en tur till Gävle, var på massa olika affärer å handlade diverse, mest julklappar till barnen. Några riktigt bra blev det iaf, sen är det ju svårt att hålla sig ifrån nyttosaker, som kläder odyl. T.om  jag hittade lite grejjer till mig själv, men där var det mest nöjesprylar kände det som, det var den som var dyras iaf. Jag köpte ABBA singstar skivan, så det lutar nog åt singstar på Nyår iaf, men har även fått reda på att jag får barnvakt både på Juldagen och Nyårsafton *lycklig*, nu slipper jag välja vilken av kvällarna jag ska roa mig, å får båda. Handlade även en Musse Pigg kalender åt mig å en mössa, kan ju vara bra att ha om det blir nå mer vinter, även om det inte ser så ut just nu. Hmmm. Vi åt wok lunch  på nian oxå, medans Melle sov, sen var det lite mer span i butiker men vi hade nog fått det vi var ute efter just då så vi hittade inget mer. Vid två tiden drog vi oss till Pernilla, Mamma å Pappa var oxå där, hon hade bakat supersmaskig kladdkaka med mariannegrädde, så det var riktigt najs!! Mor å Far hade som vanligt ingen ro i kroppen å skyndade hemåt vid halv 4, Magnus drog vid halv 5 för han skulle jobba, men jag å Melle var kvar å terroriserade ända till halv 6. Sen blev det det drajven på Max åsså hemåt.

Kvällen har varit lugn men med ett väldigt aktivt å sovovilligt barn, lyckades inte få honom att sova förrns halv 11, det innebär sovmorgon i morron oxå, men det är lite drygt att han är uppe å monstrar så sent iaf. För det finns ju fortf saker man vill göra när han somnat å det innebär ju att jag blir uppe sent oxå.


Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0