En helt vanlig dag!

Idag har jag jobbat som vanligt. Känns det som iaf, även om jag inte jobbar  särskillt mycke eller har extremt långa arbetspass. Var iaf hemma strax före 2 idag, sen fick jag trevligt besök av Karin.
Tog det mest lugnt på e.m. kollade på OTH fixade käk åt mig å Melle eftersom Magnus skulle iväg å käka Julbord med jobbet.

Har nyss insett att det är dax att skaffa Melle en annan säng, jag lackade ur idag när han började krångla vid läggdax och stoppade ner honom i sin säng (spjälsäng). Å via lite coachning från K så skulle jag bara gå in typ var 5:e minut å visa mig, så jag försökte med det. Men gissa om det skar i hjärtat mitt. Att ha en gallskrikande, grinande, hulkande unge bara en bit bort å inte få hjälpa honom. Jag stålsatte mig iaf å lät han vara, var bara in å la ner honom å gav han nappen odyl, med 5 minutersintervaller eller mer. Hur som helst så tröttnade iaf Melvin efter 32 minuter och klättrade ur sängen. Sjöblöt å rödgråten somnade han bredvid mig bara några minuter senare i våran säng. Frångan är ju om det var värt det? Kan ju knappast prova nån mer gång eftersom han klättrar ur. Sen undrar jag var det finns för efterforskningar i den där metoden? Ger det verkligen trygga barn? Vad hade hänt om han inte klättrat ur sängen då? Skulle han ha stått där å skrikit å grinat tills han däckat? Får man verkligen en bra natts sömn av det? Å hade jag kunnat sova sen utan att få dåligt samvete?, att mitt Gull-Hjärta hade somnat på det viset?
Hur som helst så är jag iaf glad att han kom ur så grinandet och skrikandet fick ett slut, å nu verkar det vara dax att ta hem växa-sängen till honom.
I morrn jobbar jag e.m. igen, men sen har jag minsann semester på lördag å söndag för Magnus ska till Jönköping å kolla på hockey i helgen. Ledig dag på måndag sen jobbstart kl 15 på tisdag igen. Så imorrn kväll känns det som om jag blir låång ledig.

Få se om vi lyckas ta oss till Furuvik å kolla på deras julmarknad i helgen, men det skulle vara trevligt med sällskap, få se om vi lyckas att ragga nåt sånt?

Nu har iaf Magnus kopmmit hem, så det blir väl att gå å krama kudden en stund... Natti!!

Kommentarer
Postat av: Krillan

Jag följer gärna med på julmarknad :)

2008-12-05 @ 11:16:50
URL: http://krillankraft.blogg.se/
Postat av: Krillan ;p

Jag åker gärna på söndag, robert jobbar natt på lördag, så då har jag och limannen någonting att göra. sounds good? :)

2008-12-05 @ 15:27:19
URL: http://krillankraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0